
L’ESO és una etapa obligatòria a la qual els alumnes accedeixen un cop acabats els estudis de Primària.
Aquesta etapa contribueix a desenvolupar les habilitats i competències bàsiques dels nostres alumnes perquè esdevinguin persones preparades per afrontar els diferents camins que se’ls presenten un cop acabats aquests estudis obligatoris.







-
Transmetre a tots els alumnes els elements bàsics de la cultura en el marc d’un desenvolupament personal complert.
-
Adquirir els conceptes, les habilitats, les actituds i els valors que els condueixin a l’autonomia individual i a la construcció de la pròpia personalitat, per tal de ser capaços d’assumir els seus deures i exercir els seus drets.
-
Preparar-los per a la incorporació a la vida activa o accedir a la educació secundària postobligatòria.
-
13 unitats i 390 places escolars.
1r ESO
MATÈRIES COMUNES |
HORES |
OPTATIVES |
HORES |
Llengua Catalana |
3 |
Alemany |
2 |
Llengua Castellana |
3 |
Francès |
2 |
Matemàtiques |
3 |
Repassem les matemàtiques |
2 |
Biologia i Geologia |
3 |
Young Scientists (anglès) |
2 |
Ciències Socials |
2 |
Iniciació als esports col·lectius |
2 |
Ciències Socials AICLE (anglès) |
1 |
Taller de Reciclatge |
2 |
Plàstica |
2 |
English Theater |
2 |
Anglès |
3 |
Comprensión escrita en Lengua Castellana |
2 |
Música |
2 |
TREBALL DE SÍNTESI |
35 hores / curs |
Tecnologia |
2 |
|
|
Robòtica |
1 |
|
|
Religió |
1 |
|
|
Tutoria |
1 |
|
|
COMUNES | HORES | OPTATIVES | HORES |
Llengua Catalana | 3 | Alemany | 2 |
Llengua Castellana | 3 | Francès | 2 |
Matemàtiques | 4 | Repassem les matemàtiques | 2 |
Física i Química | 3 | Ampliació de matemàtiques | 2 |
Ciències Socials | 2 | English Theather | 2 |
Ciències Socials AICLE | 1 | Expresión en Lengua Castellana | 2 |
Anglès | 4 | Tennis taula | 2 |
Música | 2 | Comprensió escrita en Català | 2 |
Tecnologia | 2 | TREBALL DE SÍNTESI | 35 hores / curs |
Robòtica | 1 | ||
Religió | 1 | ||
Tutoria | 1 |
COMUNES | HORES | OPTATIVES | HORES |
Llengua Catalana | 3 | Alemany | 2 |
Llengua Castellana | 3 | Francès | 2 |
Matemàtiques | 4 | Emprenedoria | 2 |
Física i Química | 2 | Ampliació de matemàtiques | 2 |
Biologia i Geologia | 2 | English Theater | 2 |
Ciències Socials | 2 | Expresión en Lengua Castellana | 2 |
Ciències Socials AICLE (anglès) | 1 | Aprenentatge i Servei | 2 |
Anglès | 4 | Cultura Clàssica | 2 |
Plàstica | 2 | TREBALL DE SÍNTESI | 35 hores / curs |
Tecnologia | 2 | ||
Robòtica | 1 | ||
Religió | 1 | ||
Tutoria | 1 |
COMUNES | HORES | OPTATIVES | HORES |
Llengua Catalana | 3 | Alemany | 3 |
Llengua Castellana | 3 | Francès | 3 |
Matemàtiques | 4 | Informàtica | 3 |
Ciències Socials | 2 | Filosofia | 3 |
Ciències Socials AICLE (anglès) | 1 | Dibuix Tècnic | 3 |
Anglès | 4 | Tecnologia / Robòtica | 3 |
Ètica | 1 | Física i Química | 3 |
Religió | 1 | Biologia i Geologia | 3 |
Tutoria | 1 | ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA | |
Tecniques d’Estudi | 1 | ||
PROJECTE DE RECERCA | 35 hores / curs |
- COMPETÈNCIES TRANSVERSALS:
. Competència comunicativa lingüística i audiovisual: Domini oral i escrit de les llengües i del llenguatge audiovisual.. Competència artística i cultural: conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament les diferents manifestacions culturals i artístiques
. Tractament de la informació i competència digital: coneixement i utilització d’eines tecnològiques per al tractament de la informació.
. Competència matemàtica: aplicació de les matemàtiques en altres camps del coneixement i la vida quotidiana.
. Competència d’aprendre a aprendre: adquisició d’habilitats per l’aprenentatge autònom.
. Competència d’autonomia i iniciativa personal: aportar creativitat, confiança, responsabilitat i sentit crític en accions i projectes propis.
- COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES:
. Competència en el coneixement i interacció amb el món físic: desenvolupament i aplicació del pensament cientificotècnic per interpretar el món i prendre decisions.
. Competència social i ciutadana: comprendre el món on es viu, desenvolupant una actitud tolerant, constructivista, solidària i responsable.
- Nits de pares: Les nits de pares són una ocasió molt especial que permet una gran col·laboració entre la família i l’escola. Són una gran oportunitat per veure l’evolució de l’alumne, parlar directament amb el professor sobre els possibles problemes en una matèria o simplement perquè les famílies puguin participar més de l’aprenentatge dels/ de les seus/seves fills/filles. Quan l’escola i les famílies treballen juntes, l’alumne en surt beneficiat.
Hi ha dues Nits de Pares per a cada curs, amb entrevistes de 5 minuts amb els professors que la família hagi escollit. Quan sigui necessari, el professor també podrà demanar parlar amb una família.
- Treball de l'esforç: La superació personal del nostre alumnat és un element clau de la nostra tasca educativa. Tot el personal docent i molt especialment el grup de tutors i tutores del centre amb l’ajuda de l’orientador treballen perquè l’exigència sigui a nivell de capacitat personal de cada alumne, tenint en compte les seves aptituds i limitacions.
- Tutories individualitzades: Tots els alumnes de l’ESO disposen d’un temps per tenir converses individualitzades amb el/la seu/seva tutor/a. D’aquesta forma es posa a la seva disposició un entorn segur perquè es puguin expressar lliurament i es puguin sentir atesos d’una forma molt personal.
- Entrevistes de pares amb els tutors: Ja sigui a petició de la família o del tutor/a, es poden mantenir entrevistes per veure el desenvolupament acadèmic i general de l’alumne. Es faran tantes entrevistes com siguin necessàries depenent de cada cas.
- Atenció psicològica: A la disposició de totes les famílies i alumnat tenim un servei d’atenció psicopedagògica que pot acompanyar en diverses casuístiques i problemes.
- Formació en valors: El nostre repte és formar alumnes que siguin bones persones i que esdevinguin bons ciutadans treballant per aconseguir un món més just i una societat millor dintre del carisma carmelita.
- Tutories: A Mare de Déu del Carme el tutor és una figura clau en el seguiment dels objectius personals de cadascun dels seus alumnes. Com a gestor d’un grup-classe incideix ens aquells aspectes que són propis de l’edat i la realitat del grup i fent que la relació entre els alumnes de la classe i els professors que hi entren sigui l’òptima.
- 1 hora de Ciències Socials en anglès en tots els cursos de l’ESO
- Matèria optativa YOUNG SCIENTISTS a 1r d’ESO
- Codocència (2 professors a l’aula) en la matèria d’anglès de 1r a 3r d’ESO
- Matèria optativa de ENGLISH THEATER de 1r a 3r d’ESO
- Dotació al centre de sales d’ordinadors, portàtils, pissarres interactives (PDI), projectors, “tablets”
- Millora de la connectivitat al centre
- Treball a les classes d’informàtica del següents programes:
. Phython
. App Inventor
. Scratch
. Google for Education
- Robòtica a tots els cursos de l’ESO
. Lego Mindstorms
. Arduino